IMG_20141016_103735

Merhaba, uzun bir aradan sonra blogumu yeniden güncellemeye karar verdim. Bu kadar zamandır yazmamamın yada yazamamamın sebebi öncelikle sağlık problemleriydi. Bunların büyük kısmı şükür geçti. İnternette okumalarımı yaparken şunu fark ettim ki; öğrenmeye olan aşkım bambaşka bir şey. Bunu sürekli paylaşmak ise benim doğruluğundan emin olduğum tek metodoloji. Şimdi kronolojik bir sırayla bu arayı mümkün mertebe kapatıp, blogu gerçekten güncel hale getirmem gerekli.

2014’de katıldığım bir diğer eğitim Selanikte 13-17 Ekim arasında EUROMED tarafından düzenlenen ve Türkiye Ulusal Ajansınında desteklediği FREEDOM FOUNTAIN-Youth Culture as an Expression of Freedom oldu.

https://www.salto-youth.net/tools/european-training-calendar/training/freedom-fountain-youth-culture-as-expression-of-freedom.4255/

IMG_20141014_114908

15  ülkeden gelen 50 katılımcı Selanik’te tecrübe ve bilgilerini paylaştı. Bu eğitimin en önemli katkısı tanıdığım bazı katılımcılar oldu. Yunanistan Ulusal Ajansının tüm iyi niyete rağmen başarılı bir eğitim programı gerçekleştirdiğini söyleyemeyeceğim. Özellikle Selanik içindeki bilgilendirme gezisinde rehberin Osmanlı dönemi ile ilgili ifadelerin son derece edepsiz olduğunu düşünüyorum. Bunu program içinde de belirttim.Orada toplanma amacımız işbirliği ve iletişim iken, program içindeki bir etkinliğe siyaset karıştırılması çok çirkindi. Bunun dışında yerel halkın Türk olduğumuzu öğrendiklerinde gösterdiği ilgi ve yardım, aslında siyaset dışında iki halkın birbirine ne kadar çok benzediğini de gösterdi.

Eğitimin ana konusu ”Youth Culture” yani Gençlik Kültürü idi. Avrupa ve Doğu Akdeniz ülkelerindeki gençlerin kendilerini sosyal ortamda ifade etmekte hangi yolları kullandığı ve bu yolları kullanma sebeplerinin neler olduğu üzerinde duruldu. Erasmus + projeleri kapsamında gençlik adına yapılacak projelerin nasıl olması, neleri kapsaması gerektiği ve Avrupa Birliği’nin desteklerinin hangi alanlarda, kimlere yönelik gerçekleştirmesinin daha etkin sonuçlara ulaşabileceği tartışıldı. Daha sonra modern sanat (grafiti ve dijital sanatlar), sosyal medya, eğitim kurumlarının ve sivil toplum örgütlerinin, gençler için ne gibi projeler ve olanaklar sağlamasının onların ifade özgürlüğüne katkıda bulunabileceğini örneklediğimiz bir atölye çalışması gerçekten faydalı oldu. Gençlerin topluma katkı ve katılımlarını en etkin şekilde gerçekleştirmekl için neler yapılması gerektiği hakkında ortaya çıkan fikirler ortak bir sonuç bildirgesine eklendi. Her ülke den katılımcının bu konuda kendi kültür dairesinde farklı önerilerini görmek oldukça bilgilendiriciydi.

Son gün yapılan değerlendirmelerden sonra katılımcılara Erasmus+ tarafından ”Youth Pass Certificate” verildi.

IMG_20150925_133725-01-01

Bu gibi AB eğitimlerinin, meslektaşım İngilizce öğretmenlerine birçok açıdan fayda sağlayacağını düşünmekteyim. Öncelikle, bu eğitimler AB eğitim politikaları ilk elden inceleme ve detaylı olarak analiz imkanı sağlıyor. Kişisel kariyerinizi geliştirmeniz de size yararlı olabilecek birçok güzel insan ile tanışıyorsunuz. Ülkeler arasındaki farkları, eğitim önceliklerini görebiliyorsunuz. Bu tip eğitimlere katılımın, Türkiye’den öğrenciler ve öğretmenler için daha kolay olabilmesi dileğimle.

HPIM3592

